mathias2

Lyse har vært hovedsponsor for Viking siden 1994. Nå er en ny avtale signert. For oss er Viking en viktig del av sponsorstrategien, og en god måte å nå bredt ut i eierkommunene på. 

Liverpool-legenden Bill Shankly sa en gang at «noen tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er langt mer alvorlig enn som så.» For de fleste er det følelsen av seier og tap, medgang og motgang, som skaper kjærligheten til et lag. Slik er det for oss også. Samtidig er det først og fremst business som betyr noe når nye avtaler inngås.

Nå er en ny avtale signert. Lyse og Viking går sammen inn i tre nye år. Sammen skal vi skape opplevelser for store og små i regionen. Det handler om fotball, men først og fremst om store øyeblikk.

Til grunn for samtlige av Lyses sponsoravtaler ligger et ønske om å assosieres som en positiv bidragsyter til samfunnet i våre 16 eierkommuner – og da særlig til barn og unge. Lyse Spirer, som bidrar med midler til lag og foreninger, er et eksempel på det. Det samme er Ungt Entreprenørskap og Teaterspirer. Vi har spurt kundene våre om hva vi bør sponse, og barn og unge kommer alltid øverst på lista. Samtidig vet vi at folk som kjenner til sponsoratene våre er mer fornøyde med oss, og alle beslutninger tas basert på analyse og innsikt. På denne måten skal sponsorarbeidet hjelpe oss å nå konsernmålene: Å bli en kundesentrisk organsisasjon med godt omdømme og sterke merkevarer.

Viking står sterkt i regionen vår. Det er egentlig ikke så viktig hvor stadion ligger – poenget er at Viking engasjerer og når bredt ut. Etter mange år med godt samarbeid er vi trygge på at vi sammen kan skape enda flere gode opplevelser for kundene våre.

I den nye avtalen er det lagt enda større vekt på Viking og Lyses felles rekkevidde og evne til å skape opplevelser. Fortsatt er synlighet og eksponering viktig, men aktiviteter og opplevelser får stadig større betydning. Blant punktene i avtalen er Lyse Fotballspirer, et program som skal komme både trenere og spillere i barne- og ungdomsfotballen til gode. Egentlig er dette en videreføring og forsterking av aktiviteter som allerede pågår. Viking har allerede arrangert en rekke nabolagsmøter, hvor de reiser rundt og viser seg frem. Og gjennom prosjektet Vennskap og entusiasme gir de ungdommer en dag på stadion i den hensikt blant annet å skape gode holdninger, forebygge mobbing og skape et inkluderende nærmiljø. Slike ting skal vi gjøre mer av. Visjonen til Lyse er «Mer enn et selskap», og da må sponsoratet trekkes lenger enn til gressmatta. Som hovedsponsor skal vi bidra til en god publikumsopplevelse på stadion, men vi skal også sørge for at Viking tar ut sitt fulle potensial som bidragsyter og samlingspunkt i regionen.

Arbeidet med denne avtalen har ikke bare vært enkelt, men sluttresultatet har blitt desto bedre. Blant høydepunktene er ideen om at Viking skal spille med Lyse på brystet på hjemmedrakten, og Altibox på bortedrakten. Gjennom Altibox sine partnerskap har Lyse utviklet seg til et nasjonalt konsern, og på denne måten får vi eksponert Altibox over hele landet.

Den nye avtalen varer i tre år, med mulighet for å forlenge til fem. Nå gleder vi oss til å komme i gang med å planlegge spennende aktiviteter og opplevelser for kundene våre.

Heia Viking!

Skriv en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

About Grethe Høiland

Konserndirektør Marked

Latest Posts By Grethe Høiland

Kategori

Konsernet

Stikkord

, ,